tv

soru cevap aparatı

  • toplam 1143 soru ve 5667 cevap var.
    1. birden bu sorun ortaya çıktı. önce kırmızı ışık yanıp sönüyordu ancak sonradan o da yanmamaya başladı. telefona da bağlanmıyor haliyle. şarj ettim şarjının full olduğunu düşünüyorum. herhangi bir çözüm bilen varsa uygulayacağım yoksa da yenisini alacağım.
      • Kendine doğru dürüst bu kulaklık almak için bi sebep çıkmış işte daha ne istiyosun?

        mor pikaçu
      • daha iyisinin hangisi olduğunu öğrenebilir miyim?

        rich kid of kutup
      • sennheiser'ın herhangi bi kulaklığı

        mor pikaçu
    2. Şimdi bu zeytinyağı malum ayçiçek yağından çok daha pahalı. Yalnız şöyle de bir durum var ki, ülkemizde Ege Akdeniz bölgelerinde 900m rakıma kadar kayaların arasından bile zeytin ağacı fışkırırken, ayçiçeği üretimi sadece Trakya'da ve kısmen iç Anadolu'nun küçük bir kısmında üretiliyor. Zeytinyağının bu kadar pahalı olup ayçiçek yağının da bu kadar ucuz olmasının sebebini bilal'e anlatır gibi anlatabilecek bir ziraatçi var mı?
      • ziraatçi değilim ama, zeytinyağında şöyle bir şey var: bir yılın verimi diğer yılı tutmuyor. artı ihracat da çok var zeytinyağında. bir sene iyi verim oluyor bir sene kötü... kaldı ki zeytin üretimi de artıyor mu? bilemiyorum.

        zapel kaytuda
      • Zeytinyağı elde etmek bildiğim kadarıyla daha zahmetli. Ayrıca ayçiçek yağı ile kıyaslayınca sağlığa yararlı olduğunu görüyoruz. Örneğin kahvaltıda zeytinyağı yiyebiliyorsun ama ayçiçek yağı için bu mümkün değil. Bir de zeytinliklerin atıl olması da bunda etkili sanırım.

        komşusutokkenaçyatan
      • ayçiçeği tek yıllık bir bitki. her sene ekim alanını tekrar belirleyebilirsin, ilkbaharda ekersin en geç sonbaharda hasat edersin. zeytin ise bir senede ürün verecek olgunluğa erişmez.

        kutup
      • Arkadaşlar cevaplar için teşekkürler. Kutup'un da dediği gibi 2 yılda bir meyve veriyor zeytin ağacı, fakat ayçiçeği max 6 ayda olgunluğa erişiyor. Ama yinede ülkemizde milyonlarca zeytin ağacı olmasına rağmen kıytırık kuzey Afrika ülkelerinden bile daha pahalıya zeytinyağı tüketiyor olmamız aklımı kurcalamıyor değil.

        aklım buz gibi yanına koştu
      • üretim anlamında o konu politik aklım buz gibi yanına koştu ;) avrupadan büyükbaş hayvan, israil ve fransadan tohum ithalatı gibi düşün ^^

        satış fiyatı anlamında ise ekonomik ^^

        kutup
    3. arkadaşlar kpss'de gy-gk için hangi kaynağı önerirsiniz? soru bankası ve konu anlatımı ayrı ayrı olarak. ayrıca iktisat ve maliye için de önerilerinize açığım.
      • hiç bulaşma derim ama bulaşmak istersen mikro ve makro iktisat için konu anlatımı yüksel bilgili'den. soru çözümü ceteris paribus. maliye için konu anlatımına gerek yok 4t soru çözümünün sistemi konu anlatımına içeriyor.

        yadi.sk/...

        burada işine yarayan çok pdf olacak. hukuklara bakma güncel değildir.

        başarılar.

        black king bar
      • temmuz ayındaki sınav için diyorsan eğer alana hiç bulaşma derim

        flamex
      • @black hocam çok da çalışamam muhtemelen ama şansımı deneyeyim diyorum. gy-gkde zaten soru çözerim sadece. iktisat ve maliye dersi aldım ama unuttum...çok teşekkür ederim

        @flamex, temmuzdaki evet hocam. yani öyle aman aman da çalışmam zaten.

        zapel kaytuda
    4. 1- www.hepsiburada.com/... parola koruması, otomatik yedekleme yazılımı falan varmış. otomatik yedeklemeyi kullanmıyorum ama parola koruma özelliği nasıldır bilgim yok.
      2- www.hepsiburada.com/... bunun aynısından bir tane var elimde. genel olarak memnunum.
      3- www.hepsiburada.com/...
      4- www.hepsiburada.com/...
      5- www.hepsiburada.com/...
      6- www.hepsiburada.com/...

      elimde biri 2 numaradakinden diğeri daha eski bir model olan 2 seagete var. memnunum. iş yerinde wd'nin basit bir modelini kullanıyoruz, o da gayet güzel. sonuç olarak yukarıdakilerden hangisini önerirsiniz.
    5.  
      anonim
      #1291 | 11/05/2018 19:43
      • ince olup priz gerektirmeyen herhangi biri. o paraya daha büyük alanlı 7200 rpm kasa içi alınır takemeunder.

        mor pikaçu
    6. benim için çok önemli bi konu hakkında konuşmak/danışmak/istişare etmek için sözlükteki bu üç gruptan en az birine mensup insanlar aramaktayım.

      konu: oyuncaklar ve çocuklar.

      sözlük içerisinden ya da twitter'ımdan ulaşabilirsiniz.
      twitter.com/...

      şimdiden teşekkürler.
      • selamlar, twitterım yok o yüzden fikrimi buradan paylaşayım dedim. baba ya da öğretmen değilim ama işim gereği çocuklar için eğitim ürünleri yapıyorum. değerlendirmenizi ona göre yaparsınız.

        bir oyuncak nasıl olmalı sorusuna istinaden, bir oyuncak iyi bir film gibi olmalı, çocuğu bir açıdan eğitecek ya da hayal gücünün gelişimine katkı sağlayacak ve asıl önemli olan kısmı bunu çocuğa çaktırmadan yapacak.bence en güzel örneklerinden biri lego. ama yeni çıkan hazır, tek bir şey yapmaya yarayan legolardan değil. tek bir şey yapılsın diye tasarlanmamış, tüketim ürünü(yap, bitir, yenisini al) olmayan eski legolardan.

        olması gereken
        yeni nesil

        ilki çocuktan çocuğa değişen ve sonsuz kombinasyonlu bir şey. diğeri ise tek bir ürün.

        oyuncaktaki 2. önemli özellik tepki verebilmesi olmalı. bence çok gerektiğinden değil ama çocuklar ışık veya sesle tepki veren şeyleri daha çok seviyorlar. okul öncesi eğitimi alan bir akademisyenle çalıştım. çocukların, eşyaların içinde bir ruh olduğuna inanma eğiliminde olduğunu söyledi. yani oyuncak sevindiğini, üzüldüğünü, mutlu bir sesle ya da canlı bir ışıkla gösterebilirse daha dikkat çeker. hüznü, şaşırmayı da gösterebilirse ne ala. ne kadar çok o kadar iyi.

        yine bir özellik olarak, karakterize edilebilmesi iyi olur. customizable demeye çalıştım. mesela kolunu söküp yerine başka bir şey takabilirse, kafasına peruk geçirebilirse, kendi istediği hale getirebilirse daha iyi.

        malzeme konusunda maalesef bilgim yok. umarım yardımcı olabilmişimdir.

        hitlerin top sakali
      • bir şey daha ekleyeyim. mümkünse cinsiyetsiz olmalı. hatlarına renklerine bakıldığında bir cinsiyet söylenememeli.

        mesela uzaktan baksam dişi diyebileceğim bir oyuncak robot

        erkek hatları olan bir robot

        cinsiyetli izlenimi uyandırmayan bir robot örneği

        örnek olarak robotlardan gittim ama zaten normal oyuncaklarda durum çok bariz. erkeklere araba, mavi renk keskin hat, kızlara barbi, pembe, renk, daha yumuşak hatlar şeklinde büyük bir ayrım var. cinsiyeti tasarımdaki ufak detaylarla değişebilen bir örnek vermek istediğim için robotları seçtim. star wars filmindeki bb8 robot da güzel bir örnek. sadece yuvarlak. dişi veya erkek izlenimi uyandırmıyor.

        daha da aklıma gelirse yazarım. kolay gelsin.

        hitlerin top sakali
      • ne eksik ne fazla tam aradığım bilgiler!! teşekkür ederim hitlerin top sakalı
        süpersin!!!

        bu konuda daha bilimsel yaklaşımla araştırma yapabileceğim kaynak önerebilir misin ??

        bi de ankaradaysan bi kahve ısmarlayabilir miyim ??

        primo victoria
      • rica ederim. kaynak konusunda maalesef yardımcı olamam ben de tecrübeyle öğrendim açıkçası. bahsettiğim akademisyenden okul öncesi eğitimi ile ilgili kaynak alacağım pazartesi. orada işinize yarayacak bir şeyler bulursam onları da size iletirim.

        teklif için teşekkürler. kahve sevmem ama bir çayınızı içerim :d

        hitlerin top sakali
      • Abiler ablalar oç zaten

        mor pikaçu
    7. Why so serious?
    8.  
      anonim
      #1289 | 10/05/2018 01:47
      • (bkz: alışkanlık)
        hayatınız boyunca ciddiyet sahibi bir ortamda bulunmuşsanız, özel durumlar gereği ciddiyetsizliğin nelere mal olabildiğini görmüşseniz buna alışıyorsunuz ve vazgeçemiyorsunuz.

        (bkz: empati)
        insanları ciddiye almak gerektiği aşılandı. çünkü ne kadar aptalca olursa olsun her fikrin, sahibine mantıklı geldiği gerçeği ile büyütüldüm. kötü bi söz söylediğiniz/dalga geçtiğiniz zamanda o insanı üzebilirsiniz.
        "insanları üzme" dendi bana.
        tabi bu durum troll kavramı çıkmadan önceydi.


        primo victoria
      • ben mi?

        dokuz köyden kovulan yazar
    9. sizce?
    10.  
      görsel
      anonim
      #1288 | 07/05/2018 16:59
    11. selamlar,

      çalıştığım şirket çocuklar için robotik kitler, modüller yapıyor. yeni çıkacak ürünler için eğitim programı hazırlıyorum. matematik fizik kimya biyoloji derslerinden birinde "ya x konusu biraz karışık, bunu anlatabileceğim bir kit olsaydı rahat olurdu" dediğiniz bir konu var mı? ya da çocukların anlamakta güçlük çektiği bir konu var mı? o konularla ilgili deneyler yazmam gerekiyor da.

      5-8. sınıflar için bir şeyler deniyorum. çalıştığım yaş aralığı bu. teşekkür ederim şimdiden.

      not: canlanması açısından örnek yazayım bir tane. mesela sıcaklık sensörü var. sensörü karta takıyorsun, kart da bilgisayara değeri gönderiyor. ekranda 10 derece yazıyor gibi düşünün. ben bununla kimyasal deneyde ısı değişimini anlatabilirim. çocuk deney öncesi sıcaklığı ölçer. deneyden sonra bir daha ölçer. endo mu egzo mu anlar gibisinden. mantık bu şekilde.
      • ışık ve fotonlarla ilgili yapabilirsin. lüx, lümen, kızıl-mor dalga boyları, fotosenteze etkisi vs vs zımbırtıları vardı ya. bir de dalga havuzu da olabilir. derinlikle ilişkisi falan. ingiltere'de bir sahile yapay mercan koyup dalga oluşmasını sağlamışlardı mesela.

        sonra mesela cisimlerin uzaydaki hareketleri, aldığı ışığın açısı, eksen eğiklikleri vs değişirse ne gibi şeyler olabilir gibi şeyler muhteşem olurdu. somut olduğu halde soyut anlatımda kaldığı için havada kalabiliyor bunlar.

        kutup
      • fikir çok güzel de onu elimizdeki sensör ve modüllerle yapamıyorum :/ teşekkür ederim yinede. ışık ve lüx ile ilgili bir şeyler yaptım zaten :)

        hitlerin top sakali
      • ışıkla ilgili olanı bana da fişekle aşsdlkasd :d

        evet sensör olayı aklıma geldi ama heralde temin ederler diye düşündüm ^^ eşşek değillerse etsinler ^^

        kimyada da şey olabilir bak, bira kiti, rakı, şarap kiti falan ^^ işin şakası tabi.

        ciddileşirsem, düşündüm de merceklerle ilgili de olur bak. odak uzaklıkları, kırıcılıkları, aynalar. yoğunluk kapları, basit damıtma.

        kutup
      • selamlar,

        kit hazır aslında ama ben açıklama yaparken biraz kötü açıklamışım. biz hem sensörleri hem de kullanacakları yazılımı veriyoruz. asıl niyetim, bu sensörler ve bu yazılımla hangi derslerin hangi konularında deney yapılabileceğini açıklamak.

        atom modelleri gibi şeyleri açıklayamayız bu kitlerle. bunlar daha çok deney kiti gibi. mesela merceğin odak noktasına ışık sensörü koydum. merceğe lazer tutunca bu lazer odak noktasından geçecek. ışık algılayıcı da üzerine düşen ışık miktarını ölçecek. mesela 80 lüx. şimdi lazeri paralel olarak oynatacağım. ama hep odaktan geçtiği için ışık miktarı değişmeyecek, sensör hep aynı değeri gösterecek. böylece çocuklara hep odaktan geçtiğini kanıtlamış olacağım. mantık bu şekilde.

        fizikten mercekler, yansımalar, tam gölge yarı gölge, ışık geçirgen madde, yarı geçirgen madde gibi konulara deney hazırladım. matematik için de, belirli bir açıda dönen motorlarımız var. 10 derece sağ diyorsun, sağa dönüyor. ya da 10 cm git diyorsun gidiyor. bununla ilgili de açı kavramı, çember yarıçapı vs kavramları anlatan bir şeyler hazırladım. ama kimyada zayıf kaldım mesela. sıcaklık değişiminden başka bir şey bulamadım.

        fikir vermesi açısından, kitteki malzemeleri yazayım.

        hareket, mesafe, engel, sıcaklık, ışık, mıknatıs, çizgi sensörleri, rgb led, buzzer(arabalar geri geri giderken bip bip öten şey) fan ve hassas açıda gidebilen motorlar.


        hitlerin top sakali
      • matematik 6. sınıf konusu tam sayılarla toplama çıkarmayı anlamakta zorlanıyorlar işin içine negatif sayılar girdiği için. bununla ilgili bir şeyler yapabilirsen güzel olur.

        flamex
    12. hangisinde?
    13.  
      görsel
      anonim
      #1286 | 06/05/2018 14:43
    14. Arkadaşlar malumunuz önümüz yaz havalar da iyice ısındı. İşyerine giderken yazın sağlıklı ve bozulmayacak türde ne yemek yapıp götürebiliriz?
    15.  
      anonim
      #1285 | 05/05/2018 23:10
      • zeytinyağlılar.
        bir de simit.^^

        kutup
      • sebze/meyve ağırlıklı beslenebilirsin. hem sağlıklı hem hafif.

        will o the wisp