kayıt

imamlık

  1. 1
    *

    bir meslek. şöyle mantıklı düşünüldüğünde harika meslek lan. bir kere günlük mesai süren ortalama bir devlet memurunun 5'te 1'i falan. yanlış bilmiyorsam maaşları da ortalama bir memurun üzerinde. ayrıca insanlar para kazanmak için çalışıp ibadetlerine zaman ayırmaya çalışırken imamlar çalışırken ibadetini de yapmış oluyor. hem bu tarafa hem öbür tarafa kâr. yeminle harika olay. yalnız toplumsal anlamda bir yük biniyor omuzlarınıza. o kötü işte. her hareketine dikkat etmen lazım. o parayı rahat rahat ezemedikten sonra ne bileyim...
  2. 2
    Meslek olamaz, olmamalı. Para karşılığı imamlık mı olur lan? Üstelik de devlete bağlı. Adamlar iktidarın güdümünde ve onların gönderdiği siyasi hutbeleri okurken de hiç utanmayıp sıkılmıyorlar bir de. Gelecek paranın kesilmesi korkusu var zira. Velhasılı;

    Rahman ve rahim olan allah'ın adı ile;

    "Sizden herhangi bir ücret istemeyelere uyun. Onlardır doğruyu ve güzeli bulanlar."

    Yasin suresi, 21. Ayet.
  3. 3
    #1221427

    az önce tartıştım yine bu konuda, yine klişe ve sinir bozucu cevabı aldım; "imamlar aç mı kalsın?"
    kardeşim böyle bir mesleği en başında seçmeyeceklerdi, bu kadar net bu konu yahu. numarasını verdiğim girdideki ayette durum çok açık zaten. ayriyeten kur'an-ı kerim'de allah'ın gönderdiği elçilerin kıssalarında hep tebliğe karşı bir ücret istenilmediği sözleri tekrar tekrar söylenmiştir. insanlar n'asıl bu kadar yüzsüz ve kör olabiliyor anlayamıyorum.

    misalen ben dilim döndüğünce anlatıyorum herkese gerçek islam'ı para almadan ve bunun için ekstradan bir eğitim falan almama da hiç gerek yok. aslında anlatmama bile gerek yok, her müslüman için kur'an-ı kerim'i anlayarak okumak yeterli, ben sadece üşenenlere anlatıyorum desem daha doğru ki bizim milletimiz düşünmeye bile üşendiğinden bu halde.

    velhasılı;

    rahman ve rahim olan allah'ın adı ile;

    "Yemin olsun, size bir Kitap gönderdik ki, öğüt ve uyarınız/zikriniz/şerefiniz yalnız ondadır. Hâlâ aklınızı kullanmayacak mısınız?"

    enbiya suresi, 10. ayet.