kayıt

kibar feyzo filmindeki hacı hüso

  1. 1
    Kızı için öküz alınabilecek miktarlarda para isteyen adamdır.
  2. 2
    bir tarafta karikatürize bir ağa ve başka karakterler, diğer tarafta tek başına hacı hüso.

    filmin senaristi de olan ihsan yüce kendi rolüne mi torpil yaptı bilinmez, filmdeki en gerçek karakter bu hacı hüso’dur.

    filmdeki tüm ana ve yan karakterler bir şeyleri sembolize eder, kibar feyzo salt komedi olsun diye yazılmış bir filmin çok ötesinde. çok ince dokunuşları olan bir film. birçok filmi sonradan bu bakış açısıyla okuyabilirsiniz ama ihsan yüce’nin yazdığı bir filmde bunlar bilinçli seçimlerdir. ama bu hacı hüso bir başka.

    belki de başka değildir ama “şark kurnazı, güce ve güçlüye her zaman açıkça yanlayan, inancı kullanan ama uymayan vs.” karakteriyle o zamanları bilmem ama günümüzün en büyük hacim kaplayan kitlesinin, ucundan az veya çok değdiği bir prototipi olduğu için, karikatürize bir karakteri en gerçek karakter olarak algılıyoruzdur.

    karikatür gerçeğin yerini almış demek ki.

    hacı hüso, aziz nesin’in zübük’ünden sonra ikinci sıraya oynar.

    ayrıca kibar feyzo’da tek ciddiyetle işlenen kurum mahkemedir ama o da sadece adalet kavramının karşılamayacağı bir sembolizm içerir. günümüzde ihsan yüce bu filmi yazsa, onu da bir şekilde işin içine başka şekilde dahil ederdi. o zamanlar aklına bile gelmemiştir.