tesbih dar gömlek bilek üstü dar pantolon modası
- 1İnstagram delikanlilarinin başlattığıdır.
- 2Bıyık ile tamamlanan bir kombindir. Lakin hoş değil. Bir insan evladı kendine bunu yapmamalı.
- 3Tesbihe hakaret olarak addettiğim moda akımı.
- 4Moda mıydı la o ben de millet öğle namazına gidiyor sanmıştım.
- 5azalması beklenirken artarak devam edendir. burak özçivit tiplilerin bu kıyafetle hiçbir boka benzememesi de komiktir.
- 6Sanki bana Helenistik kültür
- 7Her şeye eyvallah ama o tesbih var ya.. Tesbihten NEFRET EDEN BİR İNSAN OLARAK onlarla boğmak istiyorum sahiplerini.
- 8(bkz: dracaryss )
- 9her an "sıkıntı yok kardeş" deme potansiyeline sahip gençlerin üniforması olmuş moda. geçen bunu giydim otomatik olarak sigara ve spor araba anahtarı oluştu cebimde.
- 10gelin size bu modanın hikayesini anlatayım.
bu modanın kökeni bir göktürk efsanesi ugal-kaan'a dayanmaktadır. o dönemde göçebe bir kabilenin genci olan kaan, sevdiği kız yavru-süçig ile evlenmek istemektedir. lakin yavru süçig'in babası kang-illig buna başta müsaade etmez. bunun için kaan'ın kızına bakabilecek kudrette bir erkek olduğunu kanıtlaması gerekmektedir. kang-illig kaan'ı sonunu kimsenin getiremediği kergek-bol(ölüm) testine sokar. aşkı olmadan yaşamanın bir anlamı olmayacağını bilem ugal-kaan bu teste girmeyi kabul eder. anası babası yapma etme oğlum dese de ugal-kaan söz dinlemez. testin başladığı nokta olan sahile gitmeden önce annesi bir ekmeği parçalar, kovaya doldurur ve kırıntıları oğlunun üstüne fırlatır. inanışa göre fırlatılanın yarısından çoğu isabet ederse, kişinin şansı yaver gider. lakin ugal-kaana bir kırıntı bile isabet etmez. ugal-kaan annesine "sıkıntı yok" der ve yola koyulur. tarihte bilinen ilk sıkıntı yok kaydı budur.
ugal kaanın ilk testi bir gecede 3 taşın ortasını delip sonra da onları ipe dizmektir. bu test sabır ve azim testidir. sahilde düz bir kayanın üzerinde bir kutu ve üç taş bulunmaktadır. kutunun içine ip koyulmuştur ancak kutu kilitlidir. önce taşı halledeyim, o sırada kutuyu açma yollarını düşünürüm diyen ugal-kaan sivri bir kaya bulur ve üç taşı sivri bir kaya kullanarak oymaya başlar. ilk iki taşı oymayı başarır. lakin son taşı bir türlü kıramamaktadır. bir anda yanına bir varlık gelir. ne olduğunu anlamayan ugal-kaan'a soru sormaya başlar. ugal-kaan yanıt vermez taşı oymaya devam eder. bunu üzerine yanındaki varlık, tek bir soruya cevap istediğini ve karşılığında taşı onun için kırabileceğini söyler. soru şudur.
-ankara'da, kızla ilk buluşma için nereye gitmek iyi olur?
-kızılay
-kızılay ne abi, kızılaya lisede gidiyoduk.
-mühim olan nereye gittiğin değil, sen adam olduğun sürece yavruyu her şekil mutlu edersin.
bu lafın üzerine taş kendiliğinden delinir ve içinden bir anahtar çıkar. kaan anahtarı kutunun kilidine takmak üzereyken bir anda vazgeçer. onun yerine kutunun üzerinde bulunduğu kayaya bırakır. kilit mucizevi bir şekilde açılır. işte tarihte masaya bırakılan ilk anahtar budur. taşları ipe dizen ugal ikinci teste gitmek için ormana doğru ilerler.
ikinci test acı testidir. ormanın derinliklerinde bir kulübe vardır. kulübenin içine girdiğinde nargile içen bir adam görür. yalnız nargilenin ağır bir kokusu vardır. adam hiç bir şey söylemeden nargileyi uzatır ve ugal-kaan bir nefes nargile içer.
kendini sonsuz denizlerin ve çöllerin üzerinden uçarken görür. sarp kayalıklar, ormanlar geçer uçarak. en sonunda kendisini bir deniz kıyısında bulur. ancak bu sahil kumdan değil kırık cam parçalarından oluşmaktadır. binlerce parça zemine dik bir şekilde çivilenmiştir adeta. sahilin diğer ucunda bir ev vardır. eve yakın bir noktada da bir silüet beklemektedir. bu silüetin yavru-sütig olduğunu anlayan kaan ne yapması gerektiğini anlar. yavruyu eve bırakacaktır.
pantolonunun paçalarını camlara takılmasın diye sıyırır ve ilerlemeye başlar. acısına aldırmaz, yaralarına aldırmaz ve yoluna devam eder. yavrunun yanına gelir. eve doğru yönelecekken bir şey fark eder. evin etrafında 3 tane çakal dolanmaktadır. ipe dizdiği taşların ipini koparır ve 3 taşı 3 çakala atarak hepsini korkutup kaçırır. yavruyla beraber kapının önüne gelir. tam bu sırada ormanda uyanır.
nargile içen adam ve kulübesi yok olmuştur. ipe dizdiği üç taşın üçü de yoktur. ancak ip hala elindedir ve sıradan bir iplik değildir artık. altın bir iplik vardır elinde.
ipliği cebine koyup son testi için ormanda ilerlemeye devam eder. son testi ilerde yavruyu getireceği "mekanın sahibini" tanımaktır.
mekana girer ve bir masaya oturur. lakin hiç bir garson onu görmemektedir. ne yapacağını düşünen ugal-kaan "bilağder" diye bağırır ve hemen yanına bir garson gelir. ugal kaan bir "elmalı" nargile söyler, yanında da çay ister. mekan sahibi kalendar adamdır o da garsonlarıyla beraber çalışmaktadır. ugal-kaan adamla biraz futbol ve siyaset konuşur ve kendini sevdirmeye çalışır. mekan sahibi "kardeşim müşteri çağırıyor kusura bakma, ama arkadaşlarını al gel her zaman bekleriz, yer mer sıkıntı olmaz sen kafaya takma" der ve yanından ayrılır. ugal-kaan kafa sallar ve gülümser. adam aceleyle gittiği için dillendirmediği bir cümle vardır kafasında. "sıkıntı yok..."
testi geçtiğinin kanıtı olan ipliği kang-ilig'e götüren ugal-kaan yavruyu kapar ve ölene dek inişli çıkışlı, telefon kırmalı bir ilişkide yaşarlar...
işte gençlerimiz de ugal-kaan'a saygılarından ötürü pantolonlarını sıyırır, nargile içer, taşları temsilen tesbih taşır ve mekan sahibini "tanırlar". - teşekkür ederim. aslında o kadar işsiz değilim de baktım aklımda oluştu bir şeyler, yazmamak ayıp olur dedim.
- 11Böyle beklenmedik bir durum ya da eylem olsa gömlekleri patlayacakmış gibi duruyor. Tespih desen eğreti, pantolonun bari paçasını katlamayın.
Yok, olmuyor. Her yiğidin harcı değil böyle giyinip dışarı çıkmak üstelik hiç de utanmamak. - 12Moda değil şekildir yani öncelikle öyle apır sapır gonuşmayalım.
Kimilerine dert olmuştur. Neysa aykkk, lan aykkk kahvemi getir lan iibiiineee. - 13Eskiden fakir demesinler diye dar gömlek, bilekte kalan veya yırtık pantolon giymezdik şimdi moda olmuş. Hemde dünyanın parasına. Arkadaş normal kot 100 lira yırtık kot 200 lira.
- 14yemin ediyorum böyle bir giyim tarzına sahip olan erkekler şu saniyede yeryüzünden silinseler gram canım acımaz. zira bunlar öncelikle milletime, sonrasında cinsiyetime hakaret gibi geliyor bana. genelde kaşı gözü de düzgün adamlar amk. neden yapıyorsunuz bunu kendinize? adam akıllı giyinip adam akıllı şeyler yapsanıza.
- 15Tam Tokatlamalık.
- 16sabredin arkadaşlar şunun şurasında 1 ayları ya var ya yok. ayaz çıkınca görürüm ben onları.aslında kışın da böyle giyinmelerini istemiyor değilim,belki birkaç andaval "moda uğruna can verdi" diye adını guinness'e yazdırabilir.
- sırf şekil uğruna yazın bere takan var. bence çok moda şehidi olacak.
- 17bu tipler ya ağır liboş ya da göstermelik ccc tayfadan oluyor. bir de meriçlik kasıyorlar ya da gizli gayler.
bir tane olumlu yanları yok yani. bu modayı takip edenler kirli sakaldan şaşmazlar. - 18yerli ve milli akım yaratma çabasının bir sonucu olan komiklik. bizdeki neredeyse her şey gibi alttan yukarıya değil, yukarıdan aşağıya doğrudur.
- 19akabinde aklIma nargile de geliyor. umarIm cabuk biter bu moda da.
- 20Ortadan sıkılmış diş macunu şeklinde gezerler
- 21Buna bi de yanlar kısa saç üstü uzatıp minik tokayla tutturanlar eklendi. Yalak saç sonrası buna ihtiyacım olan manzaraydı. Gördükçe tiksiniyorum.
- 22elde mercedes ya da audi anahtarı ayakta da toms ayakkabı ile tamamalanan kombindir.
- 23yanına nargile koymayı unutmuşsunuz bir de bıyık
- 24Şu sıralar mahrum kaldığımız efsane.
Herkes eşofmanlı... - 25Nargile kafelerin artışı ile aynı oranda artan tipsel durumdur.