kürk mantolu madonna

  1. 1
    "bu yaşıma kadar mevcudiyetinden bile haberim olmayan bir insanın vücudu birdenbire benim için nasıl bir ihtiyaç olabilirdi? fakat bu hep böyle değil midir? birçok şeylere ihtiyacımızı ancak onları görüp tanıdıktan sonra keşfetmez miyiz?"

    insanın kendinden bir şeyler bulmaması elde değil. tasvirler harikaydı, gerçekten çok büyük bir ustalıkla yazılmış. bitirdiğimde bana düşündürdüğü ilk şey keşke okumak için bu kadar geç kalmasaymışım olmuştu.

  2. görsel
    psy101
    #114536 | 06/08/2013 00:50
  3. 2
    belirli cümlelerden hareketle sonraki olayları hep tahmin ettiğim,dolayısıyla da pek sürüklenemediğim bi kitap,he bu tahmin etme olayı kötü bişey mi, değil ama zevkler ve renkler neticesinde ben hep sonu şaşırtıcı kitapları,filmleri,entryleri vs. sevmişimdir.

    ah raif ah,işte ilk gördüğün anda,hatta "o" bir resimken,ısındığın o kadını kaybetme korkunu ona da yansıttığın için ilk başlarda bu kadar hırçındı maria. onu keşfetmeye başladığın o ilk zamanlarda her şartını kabul ettin çaresizce ama işte öyle değil işte. kadının her söylediğini kabul etmen,sandığın kadar iyi bişey değil işte,kadın biraz kendisine karşı çıkılsın ister,öyle her lafa muhalifçe değil gerçek anlamda eleştiri ister yani bazen yönlendirilmek ister. bazen güvendiği erkeğe kendini korkusuzca bırakmak ister,az biraz sahiplenilmek ister.
    maria puder erkeklere güveni olmayan bi kadın,şüpheci bi kadın,kırılmış bi kadın,dolayısıyla savunma mekanizması "önce kendini düşünmek" olan bi kadın,yani biraz bencil bi kadın. ve raif işte sana bi ipucu bencil kadınlar maço sever,maria zaten sana bunu söyledi,seni biraz "kadınsı" bulduğunu söyledi. işte bu kadar korkuyor olman,bu kadar uyumlu olmak zorunda hissetmen fazla "efendice"ydi. kadınların piç erkek tercihi diye bişey var raif işte var, bu yüzden efendi erkeğin değerini anca erkek gittikten sonra anlayan pek fazla kadın vardır. o erkeğin değeri anlaşılır,mutlaka birgün anlaşılır,ama çoğu zaman çok zaman alır bu ve geç olmuştur.

    "bu hareketsizliğin,korkuya dayanan bu tereddüdün daha zararlı olduğunu, insan münasebetlerinde bir noktada taş kesilmiş gibi kalınamayacağını, ileriye atılmayan her adımın insanı geriye götürdüğünü ve yaklaştırmayan anların muhakkak uzaklaştrdığını karanlık bir şekilde seziyor ve içimde sessizce yanan, fakat günden güne büyüyen bir endişenin yer etmeye başladığını hissediyordum."
    sana da kızamıyorum be raif,yaşadığını hatırlatan o kadına duyduğun minnettendi hep bu korkaklıklar biliyorum.
    hiç tanımadığın birine herşeyi anlatıp onda kaybolma isteğini bastıramadın sen de haliyle onca yalnızlıktan sonra. birine yalan söylemenin gerekmediği huzuru yakaladın "o" kadında,kim kaybetmek isterdi ki bunu,hem de kim bulmuş ki.
    bak senin kaleminden,o ilk günlerden sonra hissettiklerin. ne içtendi ama : " bu gecenin hadiseleri,onlara hatıralarımla bile dokunmaktan ürkecek kadar kıymetliydiler.". kuracağın her hayalde,her kurmacada eksilmekten korkman. ah,bu kadar değerliydi anıların işte. kıskandım seni raif,çok kıskandım.

    ve "o" sabah ,maria'nın yatağında uyandığın sabah,yine o korkun,o rahatsızlığın rahat bırakmadı seni,zaten huzursuzluğun en had safhada olması gereken gün o gündü,işte bunda çokça haklısın. arkadaşça başlamak istediğini söyleyen madonna'na, sonrasını o isteğini halde, belki de ihanet ettiğini düşündün. suçluluk duygusuydu senin yaşadığın ve "müebbet" yemekten korktun. maria'nın tavırlarından rahatsızlık duydun, çünkü tek suçluluk duyan sen değildin. siz paylaştınız,siz her şeyi çokça paylaştınız. bundandı hep rahatsızlıklarınız. bak maria sana ne de güzel açıkladı : "demek ki insanlar birbirine ancak muayyen bir hadde kadar yaklaşabiliyorlar ve ondan sonra,daha fazla sokulmak için atılan her adım daha çok uzaklaştırıyor. seninle aramızdaki yakınlaşmanın bir hududu, bir sonu olmamasını ne kadar isterdim. beni asıl,bu ümidin boşa çıkması üzüyor... artık eskisi gibi apaçık konuşamayız. bunları ne diye, neyin uğrunda feda ettik? hiç!...haydi artık git!".
    yaklaştıkça uzaklaşmaktı sizinki-herkesinki gibi-, aynı kutuplara sahip iki mıknatıs misali.

    maria'nın seni bi süre görmek istememesinin seni bu kadar şaşırtmasının,bu kadar üzmesinin ve irkiltmesinin tek nedeninin bu olacakları hep tahmin etmenden kaynaklandığına inanıyor ve seni anlıyorum.
    yüzün asıldığında,maria'nın "bana bir kere gül ve ondan sonra git!" şeklindeki avunma isteğini de.

    günlerin madonna'sız geçtiği "öylesine" zamanlardan birinde, en çok bağlı olduğun insandan bir intikam almak istercesine,onun gözünden "kendi" ölümünü görmeni, yakıcı bir ceza vermek istemeni ve senin tabirinle "kendini kanla onun hatırasına bağlama" isteğini de.

    kadınından haber alamadığın onca günden sonra, en kötü şeyi, bu sefer "onun" ölümünü kendi gözünden gördün, düşündün o anları,ama sadece ölümünü,mezarın başındakiler dağıldıktan sonrasını değil, çünkü buna ne hayal gücün yetebilirdi ne de bitmek bilmeyen korkuların.

    sonra tekrar biraraya geldiniz. bir şekilde. ve siz kaldığınız yerden başlayabilecek kadar da erdemliydiniz,bunu başarabildiniz evet.

    onca olaydan sonra raif, senin türkiye'ye dönmenden sonra, şartlar el vermediğinden, birkaç yıl geçtikten sonra maria'dan gelen mektupların seyrekleşmesi sende derin üzüntülere ve şaşkınlığa sebep oldu ama yine kendi tabirinle "senin için bütün insanlığın timsali olan" o insana kızmayı, kendi aklına kötü şeyler getirmekten -ölüm gibi- daha "rahatlatıcı" ve daha az "tehlikesiz" buldun. onsuz hayatı düşünemediğinden bir daha hiç onun "ölümünü" göremedin, hayal edemedin, yakıştıramadın ona o toprağı, çünkü sen var oldukça o da var olmalıydı senin gözünde, bundan dolayı işte hiç "diğer" türlü şüphelenmedin o kadından.-büyük ihtimalle bilinçsizce- onu suçlayarak rahattın kendini.

    ilerki olaylar malum, baştan aşağı yeşilcam bir hayat, yeşilçam bir son. sonları beni çok da ilgilendirmedi ve etkilemedi, çünkü puder gitmişti.
    ben bu eseri okurken hiç öyle ağlamadım, ağladığını söyleyenleri de anlayamadım. sonunda da hiç öyle şaşırmadım,etkilenmedim de. çünkü ben bu yazılanları ya daha önce yaşadım ya da daha önce okudum,duydum,söyledim,tecrübe ettim.

    raif ve maria (nam-ı değer kürk mantolu madonna) ikisi de unisex karakter. bir erkek maria puder'de kendini çok rahatlıkla bulabilir veya bir kadın raif'de kendini ya da her iki cinsiyet her iki karakterde de kendini bulabilir, işte bu yüzden okuyan istisnasız herkes en az bir "tanıdık" görür bu hikayemsi romanda. bu kadar sevilmesinin ve başarılı bulunmasının nedeni de bu diye düşünüyorum.

    sevemedim ben maria puder'i, sevemedim. onda biraz kendimi görmek, kendimi okumak feci rahatsız etti beni. bu kadar hırçın oluşu çok şey hatırlattı, kitap okumayı bu dünyadan başka dünyalara gitmek için okuyan bi insan olan ben, fazlasıyla sıkıldım "bizler"i okumaktan.
    sevemedim ben raifi, sevemedim işte. onda yine kendimi bulmak feci korkuttu beni. bu kadar durağan oluşu çok şey hatırlattı, yine bizden birini okumak üzdü beni,bunalttı.

    ama aylak adam'ı çok sevmiştim, fazlasıyla sevdim hem de. çok sevdiğim ve özlediğim birinin başucu kitabıydı o,tam da bi "aylak"tı zaten. ama asıl neden bu değil. c.'de de kendini çok bulan insan var,toplumla ilgili sıkıntısı olan,ben de dahil, ama o kitap çok başkaydı,"biz"i çok daha yakın anlatan bi kitaptı içinde hüznü olmayan, umudu olmasa da hep bi "arayış"ı olan. vıcık vıcık aşk yoktu,elinize yapışmıyordu sayfaları.
    hayır,konu bu da değil konu şu : aylak adam yani c.,b.'sini bulamadı ama raif, maria'sını buldu,ben bunu kıskandım sanırım.

    kıskandım seni raif, çok kıskandım.
    kıskandım seni maria,seni çok daha kıskandım.

    sevemedim bu kitabı, sevemedim işte, ısınamadım. ben kitabı farklı dünyalar görmek için okuyan bi insandım, bu kadar sıkılmak için değil.
    sevmedim,hayır.
  4. görsel
    lagerthaht
    #127543 | 23/08/2013 21:26
  5. 3
    i.hizliresim.com/...
  6. görsel
    Yeşilbere
    #1360756 | 26/02/2018 14:29
  7. 4
    ergenlerin diline düşüp sosyal medyada alay konusu olan roman.

    yine de okumayanlar okusun, edebiyatımızın sayılı eserlerinden.
  8. görsel
    iglosuzeskimo
    #849177 | 27/05/2016 02:18
  9. 5
    okuduğum her an yakamı bağrımı açıp içimdeki ateşi dindirme hissi uyandıran başyapıt.
  10. görsel
    robin hood
    #19484 | 11/02/2013 22:10
  11. 6
    spoiler sayılmaz. kitaptan bir güzellik sadece:

    "insanlar birbirlerini tanımanın ne kadar güç olduğunu bildikleri için bu zahmetli işe teşebbüs etmektense, körler gibi rastgele dolaşmayı ve ancak çarpıştıkça birbirlerinin mevcudiyetinden haberdar olmayı tercih ediyorlar."
  12. 7
    Sonunda duygu seline boğduran kitap.
  13. görsel
    kitapolog
    #230881 | 20/08/2014 18:05
  14. 8
    Popüler kültür kurbanı güzel kitap
  15. görsel
    alchera
    #683871 | 27/02/2016 18:19
  16. 9
    Çok güzel roman. Okuyun beyler
  17. görsel
    Shalafi
    #849174 | 27/05/2016 02:17
  18. 10
    Nitelikli bir eser ama ergenlerin abarttığı kadar değil. Tavsiye edilir.
  19. görsel
    özgür demokrat
    #849181 | 27/05/2016 02:20
  20. 11
    İnstagram'da görmekten bıktığım kitap. okunmayan kitabı kahveyle kombinlemeyin.

    Sabahattin Ali candır. Çok seviyorum ancak popüler kültür ürünü olmasına sinir oluyorum.
  21. görsel
    tabikievet
    #849194 | 27/05/2016 02:23
  22. 12
    Sabahattin Ali'nin 1943 yılında yayımladığı romanı.Ne yazıkki son zamanlarda,"tumblr" kullanıcıları tarafından sadece kitap-kahve fotoğrafı koymak için bu efsane kitap kullanılıyor.Öyle ki bunun için bir karikatür var; encrypted-tbn2.gstatic.com/...
    -- spoiler --

    "Bitmiyor, sadece bazen belki güneşli bir günde veya kalabalık bir gecede geçtiğini sanıyorsun ama geçmiyor esasında. Alışıyorsun zamanla. Asla bitmiyor."

    -- spoiler --

  23. görsel
    robin hood
    #849221 | 27/05/2016 02:33 
  24. 13
    sabahattin ali'nin 1943 yılında yazdığı romanıdır.
  25. görsel
    eskimo
    #12834 | 14/01/2013 20:14
  26. 14
    kitap konusunda top 10 listemdedir zaten 11 kitap okudum ama yinede etkileyici bi kitaptır kesinlikle
  27. görsel
    robin hood
    #111866 | 03/08/2013 02:46
  28. 15
    sonunu otobüste okuduğum gözden birkaç damla yaş süzdüren kitaptır. *
  29. görsel
    bulutbeyaz
    #111868 | 03/08/2013 02:51
  30. 16
    raif efendi çevresinde o kadar silik bir adamdır ki, herkese bay, bayan denildiği bu sıralarda ondan hala efendi diye bahsediliyor. o da başarısız bir koca, başarısız bir babadır. öyle ki raif efendi'yi yaşadığı yerden çekip alacak olsanız, kaybolduğunu kimse farketmeyecektir. ama o, bu sayede absürt varoluşuna bir son verebilecektir belki.

    raif efendi tıpkı hayri irdal gibi, bir insanın varlığı sayesinde yaşadığını hissedebilmiştir. canlı bir insana dönüşmüştür. maria puder sayesinde. ama ne zaman ki o hayatından çıkmıştır, raif efendi de absürt bir kişiliğe dönüşmekte gecikmemiştir. kimsenin onu ciddiye almamasına ya da hakkında yalan yanlış düşündüklerine takılmadan işini yapmaya devam etmiştir. her gün masa başında, çevirisi önünde, sisifos gibi durmaksızın kayalarını yuvarlamıştır zirveye doğru.
  31. görsel
    buralarfena
    #312541 | 10/11/2014 20:25
  32. 17
    ilk baskısına sahip olduğum, para lazım olunca sattığım kitap.

    #683868

    biraz pişmanım.
  33. görsel
    yolluadam
    #849172 | 27/05/2016 02:16
  34. 18
    insanın kendi hayatından bir seyler bulabilecegi kesitlere sahip bir kitap." beni bu kadar cok sevdigine bir türlü inanamadığım icin sana asık olmadığımı zannediyormuşum. bunu simdi anlıyorum. demek ki, insanlar benden inanmak kabiliyetini almışlar. ama şimdi anlıyorum.sen beni inandırdın. seni seviyorum. deli gibi degil gayet aklı başında olarak seviyorum" gibi.
  35. 19
    Güzel roman. Okumak lazım mutlaka
  36. görsel
    uzaytoros
    #849259 | 27/05/2016 02:53
  37. 20
    susatan kitaptır instagramda görüyoruz yanında hep bir kahve bir limonata bir bir şey
  38. görsel
    pandainatlanta
    #849701 | 27/05/2016 15:12
  39. 21
    bu kitabı yanında kahve bardağı ile fotoğraf çekinip instagrama atmak için değil de, gerçekten anlamak için okursanız ne kadar güzel bir kitap olduğunu anlayabilirsiniz.
  40. görsel
    Veyn
    #865288 | 05/06/2016 22:23
  41. 22
    Okunması gereken kitap. Henüz yeni bitirmeme rağmen ben de biraz abartılmış buluyorum. Özellikle sosyal medyanın kurbanı olduğunu düşünüyorum.

    Ama okurken 0 önyargı ile okudum ve bu yüzden bitirince türk edebiyatında yerinin her zaman kıymetli olacağına kanaat getirdim. Özellikle yalnızlığın tasviri çok iyi yapılmış. Dilinde osmanlıca kelimeler hakim olmasına rağmen anlaşılır.
  42. görsel
    exogenesis
    #983156 | 06/10/2016 01:18
tümünü gör