kayıt

kurban bayramı

  1. 1
    İslam dininde, hayvanları keserek kutlanan bayramdır.

  2. 2
    (bkz: kafa keserek kutlanan bayramlar)
  3. 3
    kanların aktığı, allah uğruna canların feda edildiği bayram. 4-5 yıl sonra temmuz sıcağında neler olacak merak konusu...
  4. 4
    (bkz: racon değil kafa kesen bayramlar)
  5. 5
    son kurban bayramında şöyle bir şakaya maruz kalmıştım.. sabahın 7'sinde annem "kuzum kaç, baban seni kesmeye geliyor!!!!" diye uyandırmıştı beni, bu yıl merak ve hasretle yeni organizasyonları bekliyoruz..
  6. 6
    çağlar öncesinden kalma kurban ritüelinin islam'daki devamı.

    gerekli midir? tam olarak ne işe yarar? sağlıklı mıdır? etik midir? sokakların kan gölüne dönmesi mantıklı mıdır? gibi gibi, günümüzde bir sürü soruyu cevapsız bırakmaktadır.

    bu ritüelin islam öncesi mantığı basit. ta doğa unsurlarına tapılan zamanlarda bile vardır herhalde. yağmuru düşünelim. yağdığı zaman kabileye hayat veriyor, yağmadığı zaman da kuraklıktan öldürebiliyor. böyle hayati bir gücü var yağmurun. haliyle tapıyorsun kendisine, tabi düşünce nedir, doğada var mıdır yok mudur bilmiyorsun. neyse. neden durduk yere seni aç bıraksın susuz bıraksın ki yağmur? mutlaka bir şey istiyor olması gerek. insanın ihtiyaç anlayışı da oldukça basit. en değerli malları da haliyle hayvanları. demek ki ne yapacaklar? en değerli şeylerini bu kendilerini öldürme gücü bulunan şeye kurban edecekler. artık bununla bile memnun olmazsa yuh.

    islam büyük ihtimalle bir gelenek olarak mantığını sorgulamadan alıp sürdürmüştür bu ritüeli. zaten islam öncesi bir çok ritüel sonrasında sürdürülmüştür.

    ama tabi iş tanrıya gelince mantık aranmıyor. biz kimiz ki anlayalım değil mi?

    işte ezan gibi ramazan davulcusu gibi ne işe yaradığı belirsiz bir şey bu da. ama tabi oldukça zararlı olması açısından biraz farklı.

    o değil artık çiftlikte köyde filan yaşamıyoruz ki. mal sahibi olan herkesin bir kaç hayvanı vardı en azından eskiden. birini kurban et gitsin. şimdi gereksiz yere gidip koyun alıyor millet. sevap olsun diye tabi borca giren ekonomik yükün altına giren de var. garip.

    zerre mantık barındırmamaktadır kısaca.

    edit olarak ekleme:

    tabi ramazan ayındaki "açın halinden anlama" anlayışının bir benzeri de burada var, "ihtiyacı olana konu komşuya yardım" şeklinde. nasıl ki bir ay akşam yiyeceğini bilerek aç durmak açın halinden anlamanın binde biri bile değilse, aynı şekilde bir gün için aç doyurmak da herhangi bir değişiklik sağlamıyor. sevap kazanıp gönüllere su serpmek dışında tabii.
  7. 7
    eren erdem'e göre kurban kesmek değildir;

    "Kurban kelimesi kurb kökünden türemiş bir mastardır. Bu kökten türemiş bir kavrama daha sahibiz: akraba kavramı. Kurban kelimesi anlam itibariyle 'yakınlaşmak' manasına gelen bir kelimedir.

    Kur'an-ı Kerim'i açıp, Arapça orjinalini incelediğinizde, "kurba vel yetam vel mesakini" ifadesini her zaman yan yana göreceksiniz. Yetam ve Mesakin, yetim ve miskin/fakir demektir. Kurba ise, Allah'a yaklaşma olarak göze çarpar. Yani Allah?a yaklaşmanın yolu, yetim ve miskinlerden geçmektedir.

    Yani yetim ve miskine yaklaşarak, "Allah dışında ki belirleyici totemlerin dayatmalarından uzaklaşıyor, dolayısı ile Allah'a yaklaşıyorsunuz" Bu yaklaşma, bedensel değil, ideolojik bir yaklaşmadır. Yani ezilenlerin ideolojisine yaklaşma, devrimcileşme...

    Mezbahalarda, eli kanlı kasapların ağzından çıkan Arağça dualar eşliğinde yapılan iş, Hz. Muhammed'in hayatı boyunca hiç vuk'u bulmamış bir uygulama olması hasebiyle din dışıdır. Ortadoğu'da hemen hiçbir ülkede böyle bir uygulama yapılmamaktadır."
  8. 8
    Orta Asya'daki Müslümanlar buralardaki Müslümanlara vahşet gözüyle bakar. Onlar hayvanın boğazını kesmek yerine vücudun bir boşluğundan delik açıp hayvanın kalbini sıkarak öldürürler. Bu yüzden oranın kurban biçimi Türkiye'deki İslami şartlara uygun kesim olarak algılanmaz.

    Ayrıca C.tesi günü yine bir sürü küçük ya da büyük baş hayvanın kafası kesilecektir. Kesenlerden biri ben olacağım.
  9. 9
    insanların fakir doyuruyorum süsü altında kendini doyurdukları bayramdır.
  10. 10
    insanların kurbanlara binlerce lira verip kıtlıktan çıkmış gibi yemeleri yerine aç, yoksul, çoluk çocuk doyurarak daha çok sevaba gireceği bayram. (bkz: islamı yüzeysel yaşamak)
  11. 11
    en güzel duygularımı ifade eden kısa bir alıntı ile açıklayacağım.

    "öncelikle hepinize hayırlı bayramlar. gerçi ülke olarak pek bayram havasında değiliz ama neyse -bu fotoğraf* daha 1 ay kadar önce neredeyse savaştan çıkmış olan Gazze'de çekilmiş- pek umrunuzda mıdır bilmiyorum ama acaba bayram dediğimiz şey obeziteyle orantılı olarak büyüyen ailelerin gösteriş amaçlı hayvan kesmesi mi yoksa üzerlerine bombalar yağan çocukların suratlarını güldürebilmek mi?

    sizin açınızdan belki yemek, yemek sizi mutlu edebiliyor olabilir ama beni hayatta daha mutlu eden şeyler var. keşke imkanımız olsa da sokaklarda yaşayan insanlara bir kurban sofraları kurabilsekte fakir fukaranın yüzünü güldürebilsek. neyse tekrardan hepinize hayırlı bayramlar."
  12. 12
    i.imgur.com/...
  13. 13
    her zamanki gibi et, şeker, tatlı, akraba ve komşulara doyulan bayram.
  14. 14
    Bütün müslüman aleminin birlik ve beraberlik icerisinde olması gerektiğini hatırlatan allah-u teala'nın bizlere görme fırsatı verdiği mukaddes gündür efendim. Bütün müslüman aleminin ve milletimizin bayramı mübarek olsun.
  15. 15
    "Kurbanın meşru oluşu Kur’an-ı Kerim, Sünnet, İslam âlimleri ve İslam
    ümmetinin görüş birliği (icmâ) ile sabit bir ibadettir. Kurbanın meşru bir ibadet
    olduğuna dair Kur’an-ı Kerim’de deliller mevcuttur. Hz. İbrahim’in oğlu Hz.
    İsmail’in yerine bir kurbanın, Allah tarafından kendilerine fidye (kurban) olarak
    verildiği açıkça bildirilmektedir (Sâffât, 37/107).
    Kurbanın meşruiyetine işaret eden başka âyetler de vardır: “Kendilerine rızık
    olarak verdiği kurbanlık hayvanlar üzerine belirli günlerde Allah’ın adını ansınlar.
    Artık onlardan siz de yiyin, yoksula fakire de yedirin.” (Hac, 22/28), “Her ümmet
    için, Allah’ın kendilerine rızık olarak verdiği hayvanlar üzerine ismini ansınlar diye
    kurban kesmeyi meşru kıldık.” (Hac, 22/34), “Kurbanlık büyükbaş hayvanları da
    sizin için Allah’ın dininin nişanelerinden kıldık. Sizin için onlarda hayır vardır.
    Onlar saf saf sıralanmış dururken kurban edeceğinizde üzerlerine Allah’ın adını
    anın. Yanları üzerlerine düşüp canları çıkınca onlardan yiyin, istemeyen fakire de
    istemek zorunda kalan fakire de yedirin. Şükredesiniz diye onları böylece sizin
    hizmetinize verdik. Onların etleri ve kanları asla Allah’a ulaşmaz. Allah’a ulaşacak
    olan ancak, sizin O’nun için yaptığınız, gösterişten uzak amel ve ibadettir.” (Hac,
    22/36-37)
    Bu âyetlerde zikredilen hayvan kesiminin, et ihtiyacı temini için kesilen
    hayvanlar olmadığı, bunların ibadet amaçlı birer uygulama oldukları gayet açıktır. Et
    ve kanların Allah’a ulaşamayacağının, asıl olanın ihlâs ve takva olduğunun bizzat
    âyetin metninde yer alması bunu açıkça ortaya koymaktadır.
    Hz. Peygamber (s.a.s.) de, kurbanı bir ibadet olarak kabul etmiş ve bizzat
    kendisi de kurban kesmiştir. Hz. Peygamber (s.a.s.)’in, meşru kılınmasından itibaren
    vefat edinceye kadar her yıl kurban kestiği bilinmektedir (Tirmizî, Edâhî, 11; bkz.
    Buhârî, Hac, 117, 119; Müslim, Edâhî, 17).
    fetva.diyanet.gov.tr dinisleriyk dinisleriyk
    Sahih hadis kaynaklarında yer alan rivayetlerde, Hz. Peygamber (s.a.s.),
    kurban bayramında, Allah katında en sevimli ibadetin kurban kesmek olduğunu,
    kurbanın kesilir kesilmez Allah katında makbul olacağını ve kurban edilen
    hayvanın boynuzu, tırnağı da dâhil olmak üzere her şeyinin kişinin hayır hanesine
    yazılacağını ifade edip; bu ibadetin Allah rızası için yapılmasını tavsiye etmiştir
    (Tirmizî, Edâhî, 1; İbn Mâce, Edâhî 3).
    Hicretin ikinci yılından itibaren bugüne kadar bütün müslümanların kurban
    kesmeleri, bu konuda bir icma-ı ümmet olduğunu göstermektedir (İbn Kudâme, elMuğnî,
    XIII, 360). "

    www2.diyanet.gov.tr/...
    (kaynak: diyanet işleri yüksek kurulu)
    kurban.diyanet.gov.tr/...
    kurban.diyanet.gov.tr/...
  16. 16
    geldi çattı...

    (bkz: yaklaşıyor yaklaşmakta olan)
  17. 17
    bu mübarek güne katliam diyen veganlara akıl fikir diliyorum.
    ayrıca ateistler o mübarek etlere ellerini dahi uzatmasınlar. Çünkü ikiyüzlülüktür.
  18. 18
    Ateistlerin etlere ellerini uzatmasının neden ikiyüzlülük olduğuna anlam veremediğim gün. Birileri inançları gereği hayvan kesiyor ve etini ikram ediyor diye yemeyecek mi ateist? Ha satmak için kesmişsin ha ibadet için. Ateist yer, sana ne amk?

    not: ateist olmayan
  19. 19
    (bkz: tanrılar kan görmek istiyor)
  20. 20
    İnananların bayramları inanmayanların tatilleri kutlu olsun! Bayramlar bizi biz yapan değerlerin başında geliyor. Bunu yok etmeyelim.
  21. 21
    kutlu, mutlu ve mübarek olmasını dilediğim bayram.
  22. 22
    Mubarek ola...
  23. 23
    www.youtube.com/...
  24. 24
    memlekete gidebileceğimin gün itibari ile netlik kazandığı bayram.
    ramazana göre çok daha külfetli geçiyor lakin genel olarak bayram severim. bayramda köye gitmeyi daha çok severim. et de severim ama bu bayramın mevzusu "ooooo kavurmmaaaa."dan çok daha öte olsa gerek.
    • dayak yemeyi severim gözlerimin rengini bilmiyorum :D:DD:D
  25. 25
    i.hizliresim.com/...